Tuesday, April 30, 2013

sanah helwah to me =)

assalamualaikum...
first of all, although ramai yg wish hepi bsday hari lahir sanah helwah tanjoubi laaa, ana tetap nak ucap jugak buat diri ana sendiri, sanah helwah aisyiah ismail, moga dgn bertambahnya usiamu, ibadah mu, amalmu dan segala apa yang enkau lakukan akan mendapat rahmat dan keberkatan dariNya, yaAllah kurniakan dia umur yg berkah dan usaha yg kau redhoi...amin3

and then, dengan usia yg semakin tua ini, sungguh, terlalu byk yg aku harapkan, terlalu byk permintaan yang aku coretkan dalam doa2ku, terlalu byk kesalahan yg telah aku lakukan, tapi hakikatnya, xsebanyak mana pun aku bertaubat, sedangkan Allah masih lagi memberi aku kesempatan, ruang dan masa untuk aku terus melakukan amal ibadah kepadaNya, nikmat yg xkan mampu aku hitung, xkan terbalas oleh amal ku yg xseberapa..Allah3, betapa kerdilnya diri ini, tapi masih lagi mengharap pertolongan dariMu...aku tetap berharap, suatu saat nnti, sblum kau menjemputku, ada sesuatu yg aku sumbangkan untuk islam, walaupun xbyk, sikit pun sudah cukup, dari aku terus menikmati pemberianmu tanpa menolong agama mu, rugilah aku saat ituu...
insyaAllah, kegagalan hari ini, kejayaan hari esok!! #kotoba kuizzu#

and harini, ada hari anugerah cemerlang dekat sekolah *SMKAB* , and baru ja sembang2 dgn x-classmate aku, wahhh, betapa terharunya aku saat dia bgitau, waktu MC sebut nama aku, siap announce lagi aku sedang belajar di sini, Allah3, malunya aku dgn nikmatmu, telah byk keluh kesah yg aku lampiaskan di bumi ini, tapi
diluar sana betapa byk nya sokongan yg aku dapat, betapa ramainya yg meletakkan harapan dan kepercayaan kepadaku, subhannallah, sungguh aku ini hamba yg tidak bersyukur, masih lagi  merungut itu ini, hakikatnya nikmat Allah itu, maha luas, seluas kasih sayangnya kepada hamba2Nya....Allahu akbar.


dan selepas betapa byk ruang dan peluang temuduga aku lepaskan, aku dah ada di sini, di sini rezki ana insyaAllah, dan hari ini aku bina azam, aku akan belajar sungguh2, cuma aku tak kuat berusaha sorg2, aku pasti perlukan Allah, aku pasti perlukan teman, dan aku pasti perlukan doa dari mereka semua, dan aku yakin dengan segenap jiwa, Allah pasti membantu aku...sebagaimana bantuan yg telah Dia berikan kepada hamba2Nya...aku yakin itu..

dan sudah pasti, dengan bertambahnya umur ini, aku sedang mengorak langkah, membina sebuah empayar, yg akan melebarkan sayap cinta kepada Allah, aku yakin itu, segalanya mungkin dgn kehendak Allah, what i need is, believe in Allah!!

wallahua'lam...=)

2 comments:

Unknown said...

haha,,series weiyhhh..smua tepuk kuatt ..bangga meyh ..! tahniah..tahniahh

Unknown said...

syiahhhhhhhhhh !! lupa nak wish. Ingat ingat nak wish kat FB.tapi terlupa juga. Happy birthday syiah.semoga ibadah seiring usia.
And for H.A.C SMKAB 2013, tahniah buat hang.Satu dewan bergema tepuk dekat hang lepas MC sebut macam tu.I'm proud of you ;)

aisyiah!!

amaran!!!

aisyiah, jaga hatimu, jangan sakitkannya!

aisyiah, awasi hatimu, jangan biarkan ia terleka!

aisyiah, jaga matamu, jangan meliar!

aisyiah, Allah tuhanmu!

aisyiah, muhammad nabimu!

aisyiah, Islam agamamu!