Wednesday, June 24, 2015

RoadToFinal RoadToJannah RoadToJapan

"Allah tidak akan membebani seseorang melainkan sesuai dgn kemampuannya. "

this is my fevret ayah dan aku akan selalu ulang bilamana rasa tak larat, rasa nak akirameru kat tgh2 jalan dan bila2 masa ja yg aku suka haha. ayat di jugak ada dalam mathurat. so kalau hg jenis yang rajin baca mathurat pagi petang, mesti dah boleh hafal sambungan ayat nie kan?

yes, di sebabkan kemampuan kita lain2 lah, Allah aturkan perjalanan hidup kita lain, minna ha, sore zore cigau yo~ . cigatte iru kara koso, jibun ga jibun de ikite iku. dakara koso, tocyuu de akiramenai de , saigo made yari nuite ikeba ii. moshi, komatta koto ga attara, enryo naku, kamisama ni negatte kudasai. Allah ha, minna ko cocoro no kotoba ga wakatte ru kara. moshi mo, sasaete kureru hito ga hoshi toshita, tomodachi ni negatte mo kamawanai desyou. datte, tomodachi ha, sou iu mona darou?

syourai ha ima no koudou ni kimete iru kara, ikite iru aida ni , nani ga syorai ni ii coto ga yakuni tatteru noka wo kangaete, mi ni tsukete, tukuru to sureba iin jyanai?

pergghhh apa yang aku merepek. sbnrnya nak cakap, kita diberi ujian oleh Allah nie, mmg sesuai cantik bertepatan dengan diri kita. kalau kita bersedih dengan ujian pun, ujian tu tetap kita kena hadapi. buat apa lari? bukankah ujian yang akan mendekatkan diri kita kepada Allah. dakara, sebanyak mna pun ujian dalam hidup, jalan lari. hadapi lah hari2 yang mendatang dengan tabah. berikhtiarlah dengan sebaik2nya. sebab org yang bahagia, dia bukanlah yang memiliki semua yang terbaik dalam hidup dia. tapi dia yang menjadikan semua yang ada dalam hidup dia adalah yang terbaik.

. then, mendekati final, selamat berusaha kepada Aisyiah ! selamat menjalani ibadah puasa. semoga terus tabah untuk hari2 yang mendatang ini, ingat, senang kita hari ni, belum tentu esok lusa kita senang juga. hidup kita hari ni, belum tentu esok lusa kita hidup lagi. tarbiah no 1, tapi belajar bukan no 2. ganbatte aisyiah !

*sorry, aku wish kat aku sorg ja, kalau nak wish jugak, buatlah blog sendiri :p *

babai.

No comments:

aisyiah!!

amaran!!!

aisyiah, jaga hatimu, jangan sakitkannya!

aisyiah, awasi hatimu, jangan biarkan ia terleka!

aisyiah, jaga matamu, jangan meliar!

aisyiah, Allah tuhanmu!

aisyiah, muhammad nabimu!

aisyiah, Islam agamamu!