Sunday, May 31, 2015

ulu yam di liverpool

Bismillah. Alhamdulillah . aku baru ja buat marathon baca buku ulu yam di Liverpool (UYDL) tulisan nazali md noor. Satu ja yang aku nak cakap pasal buku nie, perghhhhhhh superbbbbbb !. nak tau kenapa? Okay meh aku bgitau, ingat lagi kan pasal previous post aku yg terbehenti kat ‘aah, rasa nak mati..’ tu? Ingat takkk??? Actually waktu post tu dibuat, yes, mmg diri tengah down sampai dalam mana entah lah. Tapi mmg waktu tu ntah apa2, rasa future sgt . ohhh ! . lepas tu weekend nie mmg aku xsentuh langsung shukudai report apa kebenda semua tu, ehh ada la sikit petang semalam sentuh subjek denki kairo dgn bussei, then pagi tadi tgk2 soalan test jyoho syori. *okay jap, actually aku buat sthg rupanya* aah, mmg aku rasa aku tak buat apapun hujung mggu nie, lepas list tadi terperasan, *hahah aku bukak buku rupanya* *big claps* . okay, kita abaikan jap rasa bangga bukak jugak buku2 tu dan anggaplah yang aku mmg tak bukak buku tak buat shukudai tak buat report apa2 okay? Sbb aku mmg rasa hujung mggu nie x productive langsung, zenzen! . then tadi pagi lepas habes belek2 kertas jyoho syori *ohh aku study rupanya* *terharu* *tak sangka* , tapi aku rasa mcm aku tak study pun, haa tgk, dah melencong topic lain pulak, okay lepas study jyoho tadi, *hiks I study* , aku mmg dah malas gila nak sentuh apa2 pun. Entah, maybe sebab effect last week punya shock tak habes lagi kot, sbb last week aku penah cakap macam nie “test tak boleh jawab, rasa bodoh sgt macam orang tak study, org tak study pun tak sebodoh aku gamaknya”. *haha* that’s the truth wehhh. Dah melencong lagi ! .

Okay2, lepas study jyoho tadi, aku dengan malasnya baring2 atas katil main2 henset, nak tidor pun dah tak sanggup, so ntah macam mana aku tercapai buku UYDL yang mmg aku letak kat tepi bantal aku. Aisyiah ismail mmg mcam tu, setiap masa akan ada sebijik buku kat atas katil, setiap masa okay !. benda nie dah start dari sekolah menengah lagi . ingat lagi buku la tahzan yang akan selalu menemani masa lapang aku, haha, natsukashiiiii !, okay, sambung balik, aku capai buku tu then sambung baca dekat tempat last aku baca haritu. Satu page ke satu page aku baca, then bila azan zohor tgh ambik wuduk aku tersedar, ehhh buku tu best lahhhh . rasa macam terinspirasi GILAAAA ! rasa nak jumpak penulis dia nak mintak nasihat dan tunjuk ajar macam2. Ya Allah kalau engkau boleh kabulkan permintaan ini, kabulkanlah ya Allah !

Then lepas zohor selalunya kalau cuti sabtu ahad nie aku akan tidur kejap lah .tapi hari nie tak ! aku sambung baca buku tu sampai dah lebih dari separuhhh !. sebab aku rasa terinspirasi sgtttttttt !. betul apa yang tertulis dalam buku tu, ‘Allah x bagi apa yang kita mahu, Allah bagi apa yang kita perlu’ . huh, tetiba aku rasa bersemangat gila, dalam masa yang sama rasa rugi gila awat la aku tak beli baca buku nie awal2 lagi. Haha, sedih nau. Tapi Allah dah aturkan, Dia jadikan buku nie sebagai perantaraan. Awalnya mmg aku rasa tak bersemangat langsung  weekend nie, tapi bila baca buku nie, aku tahu, Allah nak bgitau aku jgn pernah berputus asa, hijrah, yess, penulis banyak membincangkan tentang hijrah !.

Terima kasih ya Allah, terima kasih sbb aturkan perjalanan hidup aku seindah ini, terima kasih sbb selalu mendengar rintihan hamba kerdil ini. Justeru, rasa nak berusaha nie terus membuak2 macam letusan gunung berapi *acewahhh* tapi betul. Aku perlu buktikan yang aku mampu,

Deskara, kimatsu shaken ni mukete, motto motto ganbaritainn desu. Thanks kepada kawan2 yang selalu bagi semangat kat aku. Terima kasih banyak.


Dan sau lagi, mak abah, angah solihin solehah, along rindu sgt2, nak sgt2 berkumpul dengan semua. Dah la sekarang nie depa cuti sekolah, angah pun cuti, aku ja kat sini sedang malas2 study lagi. Doakan along semua, along sedang berusaha. Jaga mak abah elok2, pastikan kita boleh berkumpul tak terpisah jauh lagi di syurga nanti., doa along sentiasa mengiringi setiap pergerakan kalian. Salam rindu yang teramat rindu dari bumi beranang.. L


No comments:

aisyiah!!

amaran!!!

aisyiah, jaga hatimu, jangan sakitkannya!

aisyiah, awasi hatimu, jangan biarkan ia terleka!

aisyiah, jaga matamu, jangan meliar!

aisyiah, Allah tuhanmu!

aisyiah, muhammad nabimu!

aisyiah, Islam agamamu!