Sunday, May 24, 2015

pilih dai?

salam. esok dah nak kena hantar anketo nak pilih dai mna. okay jap, aku telupa anketo tu sebut apa dlm bhasa melayu. *nanges* nnti aku ingt aku bgitau * . n dai tu maksud dia University. .

so, semua budak2 tak terlepas daripada dilema itu dan ini. ada yang mmg dah tau nak p dai mna. ada yang tak tahu apa2. ada yang sampai marah2 org tu org nie. "hg p la dai tu, pointer hg dah tggi, kesian kat org2 macam aku nie" . "its not about tinggalkan u tu utk aku utk sapa2, kalau nak fight lahh" , "dai tu hima kot" , "dai tu xda senpai" and so on ! 

hahah, mmg aku pun akui sekarang je lah masa yang ada untuk bersaing dengan batchmates. kalau waktu exam, bersaing tu bukan cara aku, aku lebih suka frasa "jom berjaya sama2" . tapi sekarang, nak ajak satu batch p satu dai sama2, mmg muri (mustahil) lah weii, haha . 

tapi apa pun, aku just nak pesan kat diri sendiri ja skrg, kawan2 lain kalau rasa nak pesan2 jugak dipersilakan lah. kalau aku , aku nak p dai yang tak ramai kawan, area tokyo. aku tak nak lah letak ciri2 yang mustahil itu ini . ntahlah, dalam diri aku skrg rasa mcm ada satu keyakinan yang Allah dah tetapkan, dan aturkan sesuatu untuk aku. bila aku dengar pengalama sensei2, senpai tachi semua tu, aku sedar, yang allah dah aturkan pun semua tu untuk kita, kita hanya perlu lakukan yang terbaik dalam setiap apa yang kita hadapi ja kan? 

tak rasa ke apa yang aku rasa nieeee ???!!! hahaha tension kan bila tgk kawan2 luah perasaaan bgitau yang dia tak tau nak buat apa, dia tak da hala tuju and seangkatan dgnnya, ntahlah, aku pun tak tau ni optimis ke pesimis ke apa lah, tapi satu yang aku tahu, tak payah pening2 nak pilih mana sebenarnya, pilih ja yang kita rasa tenang bila kita tentukan sesuatu tu. and mochiron, istikharah lah dulu. nie tak, "nak pilih yang mana wehhhhh!! bla bla bla " haih penat mcm nie tiap2 hari dgr, dh tu, dari awal sem sampai skrg pulak tu, hahah apa susah sgt ke hidup nie haha. 

insyaAllah, the way u handle ur nayami tu mcm hg handle diri hg sendiri lah. bagi aku buat apa pening2 nak fikir kan, sbb Allah dah atur. mmg lah kita merancang, Allah yang tentukan. kita rancangla yang terbaik, nnti Allah top up la mna yang lagi terbaik untuk hg. kalau tak suka? Allah dah cakap, yang hg tak suka mayb yang terbaik utk hg, yang hg suka tu mayb buruk untuk hg. so? 

jom pilih daiiii ! .

maan najah semua. 

*post ni tak ditujukan kepada sesiapa*

*kalau terasa i minx maaf* 

*tapi aku tahu takda org yang baca pun post aku yang*

*untuk anak cucu ja lahh hahahaha* 

No comments:

aisyiah!!

amaran!!!

aisyiah, jaga hatimu, jangan sakitkannya!

aisyiah, awasi hatimu, jangan biarkan ia terleka!

aisyiah, jaga matamu, jangan meliar!

aisyiah, Allah tuhanmu!

aisyiah, muhammad nabimu!

aisyiah, Islam agamamu!