Friday, May 1, 2015

二十歳になっちゃった

boleh tak nak wish besday utk diri sendiri?

ahh perlu ke minx izin orang lain, diri sendiri yang nak wish haha.

so yang nak baca, baca . xmau baca wish masuk bakul angkat diri bakul pecah nie, boleh baca blog lain. hahah bapak kejam.

okay aisyiah, sanah helwah yang ke 20 ! ohhhh rasa nak menangis gila2 bila terkenangkan usia yang dah cecah puluhan nie. dah lama hidup, tapi sumbangan untuk keluarga masyarakat islam 全然ないいいいいい (tak da langsung !) (T_T)

tapi apapun, besday tahun nie bagi pengalaman baru, memori baru. start dengan malam tu struggling buat shukudai denjiki dengan pau suha ainur sue kat surau, then depa masuk bawak kek yang sedappppppppp sgt . T_T . mmg lah malam tu semua kenakan aku. oii malunya sampai harini tak habes lagi. dah tu esok pagi kelas hatono sensei sapa entah p bagitau sensei haritu besday aku, dan sensei dengan tak malunya ajak bdk2 nie nyanyikan lagu besday utk akuu. huaaa hazukashisugiiiiiiiii !!

then esok tu pun wada sensei terangkan pasal denkirikisen pastu belah2 mcm kek apa ntah, tiba2 sebut besday aku semalam. oiii hatono sensei gi cerita satu office ke apa T_T

habes semua orang tahu aku dah masuk 20. bapak tuaaaaaa !

ahh apapun, itu memori . yaaa, memori yang aku boleh senyum dan menangis bila memikirkannya.

tinggal kurang lagi setahun ja lagi nak ganbaru kat m'sia nie. lepas tu semua orang akan bawa haluan masing2, tahun depan mungkin aku dah tak da kat dunia nie, mungkin tengah struggle buat report lab mungkin tgh menangis rindukan rumah dan segala kemungkinan, tapi yang pasti, perancangan Allah tak pernah gagal membuatkan aku sentiasa bersyukur dilahirkan ke dunia ini.

biarlah sekarang semua nya menuntut masa dan pengorbanan yang tak berbelah bahagi, report kena hantar setiap minggu, tiap2 malam tido lambat buat kerja, baju2 tak sempat nak basuh last2 kena pakai shawl g kelas, telupa makan malam. dan semua yang serba tak kena dengan sem baru nie . tapi teruslah optimis dengan perancangan dan takdir Allah ini.

kita hanya perlu lakukan yang terbaik dalam setiap yang kita lalui. biar pengakhirannya, ditentukan oleh niat dan usaha kita. Allah takkan menzalimi hambanya yang sentiasa melakukan kebaikan bahkan telah dijanjikan tempat yang istimewa di syurga sana. insyaAllah, biarlah janji dan redha Allah menjadi kekuatan untuk kita terus2an melakukan kebaikan di muka bumi Allah ini. selagi hayat dikandung badan, selagi itu , pasti ada sesuatu yang dapat kita sumbangkan untuk agama ini, islam...

No comments:

aisyiah!!

amaran!!!

aisyiah, jaga hatimu, jangan sakitkannya!

aisyiah, awasi hatimu, jangan biarkan ia terleka!

aisyiah, jaga matamu, jangan meliar!

aisyiah, Allah tuhanmu!

aisyiah, muhammad nabimu!

aisyiah, Islam agamamu!