Sunday, April 7, 2013

glucerna SR

assalamualaikum
=)

pertama dan selamanya, ana panjatkan kesyukuran kepada Allah kerana masih hidup bernafas dan dapat meneruskan kehidupan di bumi Allah ini, ALHAMDULILLAH*

today wanna tell about my lovely grandma, which i call her, tok.

hmm, about 3-4 month ago, on january 21st she suddenly got a stroke which take 2 weeks stay at hospital.

huh* rasa buruk sembang dalam english..janggal *takbiasa

sambung, dan sampai sekarang, tok masih xboleh bangun lagi, terlantar xboleh berbuat apa2, hanya mata yang masih terbuka kadang2, dulu waktu awal2 balik dari hospital boleh la jugak bercakap walaupun *telo, sekarang, dan semakin susah la untuk bercakap..




hah!, tgk susu tu, nama dia glucerna SR, harga around ringgit malaysia 75 - 90.
huh! and cuba teka tahan berapa hari? okay 3 hari ja, so kira sendiri lah byk mana satu minggu satu bulan. dan of coz, makan ikut tiub masuk kot hidung, nk tau lebih2 p hospital tgk mcm mna org makan ikut tiub, kesian*
aku pun sampai pandai dah bagi makan ikut tiub tu, tapi kadang2 saja la..

and semalam, mungkin disebabkan kesejukan kot, tok tiba2 'tarik', bibir muka badan habis pucat, tgn teketar-ketar, about 11 o'clock mcm tu lah, abah mak makcik long and family pakndak semua baca yasin dah...memang takut darah menyirap lah semua, xpernah2 mcm tu kan..

then ALHAMDULILLAH keadaan getting better an hour later, syukur*

and now, sy setulus hati memohon jasa baik kalian, pembaca2 yang budiman untuk mendoakan kesembuhan dan kesihatan tok aku, doakanlah dia,

aku rindu tok aku yang dulu,, selalu caring, dtg tgk aku bila aku letih2 balik asrama, bagi bila nk p asrama, pendek kata, takkan ada lagi yg dapat ganti tempat tok aku,, senyumnya keteguhan!

doakan!

Allahuma Amin..

4 comments:

Unknown said...

sediyhh .

Anonymous said...

sorry may i ask,where to buy this glucerna sr in kl?thanks

Unknown said...

maaf la sy xtahu. dulu pun beli dekat farmasi jee.

Anonymous said...
This comment has been removed by a blog administrator.

aisyiah!!

amaran!!!

aisyiah, jaga hatimu, jangan sakitkannya!

aisyiah, awasi hatimu, jangan biarkan ia terleka!

aisyiah, jaga matamu, jangan meliar!

aisyiah, Allah tuhanmu!

aisyiah, muhammad nabimu!

aisyiah, Islam agamamu!