Wednesday, April 17, 2013

another intevieww

assalamualaikum...
orang cakap aku nie suka update blog, sakan*
haha, biarlah, selagi aku boleh update, aku update..and 1 hal lagi yg diorang xtau, update dgn bercerita-ceriti semua nieh macam dah 1 self therapy dah untuk aku, mcm time sekolah dulu2 laa...ada masalah ja curah kat diary, happy ja bgitau diari, apa2 yg berlaku dlm hidup aku nie, mcm xlengkap kalau aku xcatit, tak kisahlah kat blog ka, diary ka, fb ka...wherever i want laaa, haha kann.

so back to the title, harinie mcm yg dh di plan kan awal2 lagi, aku tumpang fera p mrsm kepala batas for interview, tau tak.....? sumpah! aku xstudy apa2 pon weyh, kesibukan yg tiba2 dtg menghambat dari segenap penjuru, aku pun terkejut dgn keadaan ini, semuanya tak dijangka tak diduga...tapi...haa, nmpk, tapi aku masih tetap steady wat dunno ja, mcm yg aku ckp sblum nie,...semuanya tawakal ja, usaha tiada langsung, aku kepenatan mehh...tgk2 temuduga tu betulis jaa, dah tu, psycometric ja pun....betapa Allah memang permudahkan urusan aku, takut jugak aku kalau2 interview lisan, mau tegeliat lidah aku...alhamdulillah, perancangan Allah begitu rapi...ya Allah....betapa aku bersyukur dgn nikmat tak ter hingga ini, kekalkan aku dalam nikmat ima dan islam ini ya Allah...

so pagi tadi, bangun2 subuh, dpt msj dari YPM, ana dpt tawaran bia JAD, tekejut gilaaa, hai ypm, time2 aku dah mula relakan yg aku xdpt JAD, kau pulak dtg...hmm apa lagi, lepas2 subuh terus bukak laman web jadypm laa, tgk2 mmg betul...aku dapat, tapi yg 2nd intake punya laa...teross bgitau mak dgn abah, abah pun kata la p la dulu temuduga hrini, dh tau pun last2 minit dh nie..tapi smpat jugak bgitau abah, yg temuduga hrini untuk 2 taun m'sia 4 taun australia, haha, abh aku kata aus 'koman' ahh, abah aku banding dgn si a*****a tu, haha, aku rasa lwk la pulak...pastu abah aku kata, p yg jepun nie lah....dlm hti aku, hah! lega...akhirnya ann..



so now, ana baru ja siap2 kan segala apa borang yg perlu untuk pendaftaran nnti....and tau tak...pendataran tu 19/4, which is jumaat nieh....ayoooo, mcm nie rupanya cara reja org jepun, cepat gila, on the spot ja....xdak ruang langsung...hmmm, i'm preparing my mental....rileks aisyiah rileks....u can do it, to my fren, aku pun xsangka  tempoh berehat aku habes secepat nieh....huhu, rasa menyesal wehh x nikmati puas2,  nk cuti lgi sebulannnnnnnnnnnnnnnnnn....ngaaaa, mmg nk dpt pun kan...okay lah, aku dh nekad dah, hopefully ini langkah yg terbaik, langkahku hayun demi masa depan, and FYI, kebanyakan course yg aku mintak semua aku isi engineering, ntah apalah mimpi aku smpai aku beria-ia sgt isi engineering tuu, minat sama....

okaylah, malam makin larut, tapi fb msih ramai yg on9, aku pelik lah, tido pun x off9 ka fb tu, tau la smart phone pun, tutup laa...okay dh2, doakan urusan aku dipermudahkan...sungguh nikmat ini takkan terbalas oleh aku hamba yg lemah hina ini, semoga aku tidak kufur dgn nikmat ini, dan doakan aku berjaya....aku berharap yg trbaik, sbb my dream is being the best with the best, ahh lantaklah, fhm2 sendiri okay, aku xmau jadi terbaik sorg2 , tpi terbaik bersama2 dgn yg terbaik, bukan kukejar no 1, tapi kukejar kesatuan...


sekali lagi, doakan aisyiah ismail semoga dipermudahkan urusan oleh Allah hrini, esok dn lusa dn hri2 yg bakal mendatang.... :)

1 comment:

Unknown said...

perghh...
omedetto go zaimas...
lepas ni bleh r bwak blik kat q komik2 n vcd anime ya

aisyiah!!

amaran!!!

aisyiah, jaga hatimu, jangan sakitkannya!

aisyiah, awasi hatimu, jangan biarkan ia terleka!

aisyiah, jaga matamu, jangan meliar!

aisyiah, Allah tuhanmu!

aisyiah, muhammad nabimu!

aisyiah, Islam agamamu!