Thursday, February 11, 2016

nak balik...

Nak balik
Nak balik
Nak balik

Rindu, risau, sayang, sedih 
Semua bergabung menjadi satu rasa yg sukar ditafsir.
Air mata jgn tanya lah byk mna dh kluar.
Tgh2 jwb exam pun tetiba mata boleh berair.
Cuma boleh tahan supaya x menitik atas paper ja.
Kalau x mesti examiners ingat xleh jwb soalan susah.
Padahal, xboleh balik, derita merindu ni lagi sakit drp xboleh jwb soalan exam.

Cari masa. 
Nak balik.
Tuhan, berikan aku kesempatan...

Wednesday, January 20, 2016

笑う理由

Kadang2 kita penat. Penat sgt2 dengan mehnah dunia. Byk dugaan yg kita kena hadapi dr hari ke hari. kadang2 tetanya sendiri kenapa semua ni kita yg perlu rasai. Kenapa bukan orang lain. Lalu kita pun sibuk membandingkan diri sendiri dgn org lain. Apa yg kita nampak? Kita nampak lebih org lain, kurg diri sendiri. Tapi kita lupa, org lain pun lalui kesukarannya sendiri. Cuma mungkin kita yg xtau. Setiap org ada ujian dia masing2.

Ingatlah bahawa ujian kita berbeza2, tp markah yg kita nak tetap sama. Dakara, setiap org harus berusaha dgn cara sendiri. Tp jgn lupa org sekeliling. Kalau kita perlukan bantuan, mereka pun perlukan bantuan. Sama macam kita. Cuma kita yg kadang2 xsedar benda tu.

Dan setiap ujian bukan utk tangisi, tp utk kita hadapi. Cuba ingat balik apa yg kita dah lalui sampai saat kita masih kuat skrg? Mcm2 kan? 1 pun xmenjatuhkan kita, bahkan membuatkan kita lebih yakin, lebih bersedia utk ujian2 yg seterusnya.

Kuatkan semangat, tetapkan hati, teruslah melangkah kehadapan, jgn lupa, dengan senyuman :)

最後に、笑える理由を探そう。いつも悲しまないで

Tuesday, January 19, 2016

強く

こんにちは、

強くて、いつも元気なアイシアさんが今、必死に頑張っています。ヽ(*´∀`)ノ

ですから、私のこと心配しなくてもいい。でも...今の心配がだんだんたまっていてどうしようもない...(^_^;)

なんか、もっと強くなりたい...

Thursday, January 14, 2016

bangun, lagi dan lagi

Setiap malam mencari alasan untuk menangis
Terkadang merintih rindu
Terkadang takutkan hisab
Ada kala mengenang dosa yg menggunung
Sampai dia terlena sendiri
dgn airmata mengalir tanpa henti


Tapi esok pagi dia bangun kembali
Melupakan cerita semalam
Bagai tiada apa yg berlaku
Lantas menerus sisa2 kehidupan
Menongkah segala halangan
Tiada gentar yg menghentikan
Dia terus melangkah

Walaupun nnti bila malam menjelma lagi
Dia akan mengulang kembali tayangan semalam
Lantas akan merintih lagi
Lagi dan lagi
Tanpa penat tanpa sesal
Kerana dia tahu,
Kalau esok belum ajalnya,
Dia akan bangun sekali lagi...

Wednesday, January 6, 2016

最後の戦い

こんにちは

今バスの中に、学校へ向かっています。昨日から帰りたくない気がするんですが、残った授業まだまだあってどうしようもない。これからは最後の戦いですから全力で頑張りたいです。

戦いといっても、勉強だけでもなく、自分の気持ちにも戦いたいです。2週間の休みで、色々考えました。私、本当に日本行くかどうかまだ悩んでいます。なんとなく、家族を心配で離れたくない気がどんどん高まっています。

今は神様にお祈るしかできない。

どうか助けて欲しい

(._.)

Friday, January 1, 2016

tanah dusun untuk dijual


Tanah dusun untuk dijual :

-keluasan 10 Relong Kedah
-boleh sampai kereta & lori kecil
-lokasi :

Kg Relau, Sbrg Perai Selatan @ Bandar Baharu Kedah

-harga boleh dirunding terus dengan pemilik tanpa broker

-berminat hubungi En. Ismail 0174028964

-mohon disebarkan-

Wednesday, December 2, 2015

senyum dlm kesakitan

Mcm mna senyum dalam kesakitan tu? Mcm kat atas tuu. Dgn gusi sebelah bengkaknya, tapi aisyah yg kuat akan tetap tersenyum bila berhadapan dgn camera hahahahah.

aisyiah!!

amaran!!!

aisyiah, jaga hatimu, jangan sakitkannya!

aisyiah, awasi hatimu, jangan biarkan ia terleka!

aisyiah, jaga matamu, jangan meliar!

aisyiah, Allah tuhanmu!

aisyiah, muhammad nabimu!

aisyiah, Islam agamamu!