Saturday, May 25, 2013

selamat berjuang, jihad lillah =)

bismillah..
assalamualaikum,
dengan rindu yg menggunung dan kasih yg melimpah, kutujukan post ini teristimewa buat insan2 bergelar sahabat, yg mana kita telah sama2 berkongsi suka dan duka bersama, bak kata Black, *ketawa bersama, menangisss pun bersama* ...haha.

so, dah ramai pun yg mula berjinak2 nak sambung belajar ann, ye r, yg dah penat bekerja sambilan tu, or yg dh penat menghabiskan beras kat rumah tu *aku lah tu* aku mengucapkan selamat belajar dan selamat menghadapi kehidupan mtrik, U, kampus dan segala apa lagi yg hampa pi.

aku di sini tumpang gembira atas segala kejayaan hampa. tak kira lah dimanapun Allah letakkan kita, ingat, ada hikmah kenapa Dia buat begitu. have faith in Him.!

lagi, nak pesan jugak, segala mutiara yg kita kutip kat smkab dulu, jgn pernah kita buang dari hati kita, aku tahu, mmg susah nak aplikasikan, aku pun sama, tapi kita berusaha kan, Allah xtanya hasilnya, tapi Allah melihat usaha kita, yakinlah dgn ketentuan Allah, kalau dulu kita ada peraturan yg ketat, tpi kat U lain dh, so, kita sendirilah yg kena buat peraturan tu. dan beruntunglah kepada sapa2 yg dapat masuk u sekali, at least ada jugak kan org yg kenal baik buruk kita ann...dpt lah kita sama2 mengingatkan.

dan lagi pesanan, since kita dah 'bebas' sikit nie, moh la kita join aktiviti2 yg ada manfaat, like usrah ke, sukarelawan ke, apa2 jelah, yg paling penting, jgn sekali2 melangkah ke tmpat2 yg xsepatutnya kaki kita melangkah, ingt! kaki tu yg akan menjawab depan Allah nnti, bukan lidah yg xbertulang tu..
this quotes really make me believe what i'm doing right now, here.

and, aku xtau dh nk ckap apa, ahh, 1 lagi, sebagai pljr yg smbung bljr lebih kurg awl sikit lah kan, aku nk share2 la pengalaman sikit, aku kan kena belajar bhsa jepun, tapi xberapa terer la bhsa jepun, deret tergagap2 and test pun  mrkah teruk ja memanjang, sama la math and lain2  pun, bila dh dpt tawaran upu la mtrik la mara la, hti mmg sng gila berbelah bhgi, istikharah pun xboleh nak bezakan mna satu jwpn dri Allah...tapi bila fikir2 balik, come on lah aisyiah, ramai yg bgi sokongan, ramai yg percayakan aku boleh buat, kenapa aku yg sepatutnya lebih kenal diri aku nie senang sgt mengalah, cepat ja aku mengeluh bila mrkah rendah, yelah,,,xbiasa sama hdapi perkara nie, tapi, ingtlah, kita ada Allah, kita ada Allah, kita ada Allah.

bila kejayaan itu milik kita, bersyukurlah, namun bila kegagalan yg menjengah, ada sebenaarnya kejayaan yg Allah tangguhkan untuk kita, jika bukan di dunia, nescaya di akhirat sana. so, kepada yg dpt mrkah rendah tu, *mcm aku* bersabar lah, teruskan berusaha, man jadda wajadda, dan allah xkan uji melebihi kemampuan kita, aku pun takut kena dismiss dari sini, tapi bila fikir balik, kenapa takut? allah dh rncang yg terbaik untuk kita! just need to believe in Him! thats all 4 today *acewah mcm lect dah**



haha,so, kepada semua sahabat2 yg bakal menyambung pelajaran, selamat berjaya, feel free to share anythings with me, ada mslh, aku setia membantu, ada duit, aku sedia menghabiskan* haha, dan pesanan paling penting is, bila dh berjaya nnti, jgn lupakan aku di sini. yg tercampak sorg2 kat mjii nie, aku rindu hmpa semua sgt2! so ingat, raya nnti kita jumpa ehh, sapa2 yg volunteer nk urus boleh pm aku, aku sedia membantu~, buat kt relau pun ok jugak kan,,,haha. and itulah, selamat belajar, selamat berjaya, selamat untuk semuanya, =)



No comments:

aisyiah!!

amaran!!!

aisyiah, jaga hatimu, jangan sakitkannya!

aisyiah, awasi hatimu, jangan biarkan ia terleka!

aisyiah, jaga matamu, jangan meliar!

aisyiah, Allah tuhanmu!

aisyiah, muhammad nabimu!

aisyiah, Islam agamamu!