Saturday, May 11, 2013

alphanya...

aku masih bertahan di sini,
cuba menapak dalam derap kaki yg lemah.
teerkadang tersadung dek kerikil yg keras.
adakala tersalah ayunan,
terjatuh..
dan aku mencuba untuk bangkit lagi,
meski jalannya likuan yg xberpenghujung,

hanya bersendirian,
tiada teman meniti denai2 ini,
hanya penunjuk arah,
sedangkan aku sendirilah yg mesti melangkah pergi.

namum aku terlupa,
bongkak nya aku waktu itu,
terlupa dgn Maha pencipta,
terlupa dengan Maha pengasih, Maha Penyayang,
Allahuakbar, hamba jenis apalah aku ini.
menghirup nikmatnya tanpa rasa kesyukuran.
bahkan serakah mengguna segala pemberian.
lupanya aku pada kematian.
lekanya aku pada dunia.
alpanya pada akhirat.

Allahuakbar,
aku hmba hina, tiada upaya melainkan dengan bantuan Mu ya Allah.
bantu aku, bantu aku bantu aku,

---
aku keseorangankah menjalani hidup ini? anda? tidak, kita ada Allah, kita ada Allah, Allah yg tak pernah lalai, yg maha mengetahui, maha mengasihani, maha penyayang. segala apa yg ada di langit dan di bumi, subhanaAllah. aku hina ya Allah, aku hina tanpa agama Mu, aku hina tanpa ujian darimu, aku hina ya Allah.
bantu aku mencari keredhaan mu, bntu aku ya Allah.


.MJII, 11/05/13, 0:26

2 comments:

Unknown said...

pandai buat sajak baq hiyanggg

LIFE said...

I can be tough,
I can be strong,
May Allah ease ur ways dear ;)

aisyiah!!

amaran!!!

aisyiah, jaga hatimu, jangan sakitkannya!

aisyiah, awasi hatimu, jangan biarkan ia terleka!

aisyiah, jaga matamu, jangan meliar!

aisyiah, Allah tuhanmu!

aisyiah, muhammad nabimu!

aisyiah, Islam agamamu!