Monday, August 5, 2013

kerugian.

assalamualaikum, finally, here i'm. long time actually i pending to tell something. **english bekarat**

hmm, hrini hri ke 27 ramadhan, ya Allah, ramadhan tiba ke penghujungnya, dan aku masih lagi leka dgn nikmat yg sebentar, Allahu,, apa2pun, aku ingin mengajak kita semua berfikir sejenak., apakah ramadhan yg datang ini hanyalah bgaikan bulan2 lain yg menjelma? apakah selayaknya bulan penuh keberkatan ini kita lalui tanpa sebarang amal dan ibadah yg sewajarnya? 

dan semakin aku berjalan di muka bumi nie, ya, semakin byk aku mengerti, rupanya islam di m'sia skrg ini sgt kritikal, sesungguhnya aku tidak layak lah bercakap sebegini, yelah, aku bukan ahli agama seperti hg, tpi aku juga islam, seperti hg, walaupun tingkatan iman hg lebih tinggi. tp benarlah, islam itu terkadang hanya pada nama. tak malukah kita dgn saudara2 kita di palestin? mesir? iraq? syria? mereka berpuasa smbil berperang. mereka tiada mkanan untuk berbuka, kita makan smpai xhabes. oh Allah, penyakit apakah ini ? wahan kah?

malanglah bgi yg menjadikan kedatangan ramdhan ini seperti datangnya bulan2 yg lain, malang sekali. dan lebih malang lagi menjadikan hal2 dunia sebagai first options kita. dan lupa bahwa ganjaran ibddah di bulan puasa tak sama nilainya dgn bulan2 lain. dan aku sgt sedih apabila ada yg melebihkan shukudai2 yg berlambak daripada pahala yg jutaan,, ya Allah....xrasa rugi ke...bukan senang kita nak jumpa terawih nie lagi, ada ke org nak buat tadarus dalam bulan lain? rajin sgt ke nak wat tahajud dalam bulan lain? oh Allah, kuatkan iman ku.


gambar nie saja aku mampu titipkan buat shbt2 semua, tiada lagi kalam yg lebih indah untuk aku khabrkan betapa kita sebenarnya dalam kerugian, KITA, bukan kau sahaja. thats all.

akhir kata, ramadhan ini mungkin yg terakhir bgi ku, justeru, diri ini serendah mutiara di lautan, mohon seribu kemaafan andai aku masih belum bisa menjadi yg terbaik, tpi ketahuilah, aku sedang berusaha,
dan doakan untuk final exam kami lepas rya. andai itu takdirnya..aku pasrah. 

No comments:

aisyiah!!

amaran!!!

aisyiah, jaga hatimu, jangan sakitkannya!

aisyiah, awasi hatimu, jangan biarkan ia terleka!

aisyiah, jaga matamu, jangan meliar!

aisyiah, Allah tuhanmu!

aisyiah, muhammad nabimu!

aisyiah, Islam agamamu!