Saturday, July 27, 2013

samudera kehidupan.

dear blog, assalamualaikum, =)
sedar tak sedar harini dah 18 ramadhan, ya Allah , cepat nya masa berlalu meninggalkan aku yg masih lagi terkapal2 mengejar redha Allah. sungguh, ingin saja aku hentikan masa, mehnah ujian duniawi ini pelbagai kan, dan ini semua adalah untuk dibawa ke akhirat sana, subhanaallah.

hmm, aku merindui kazoku sgt2, ya Allah, jarak telah memisahkan kita. sgt sedih, dah 18 hri ramadhan , sekali pun kita xpenah bukak posa sekali kann, taihen dez, aku rindu sgt2, lepas tgk2 kalendar, then dpt msg dri abah, tersentak aku, rupanya aku sedang menanggung rindu yg sgt berat, bopa lama dah nie aku xbalik, ya Allah, rindunya, dalam keadaan ini, hanya doa sja lah pengikat hati2 kami, hmm..

hmm, semalam aku dgn jayanya keluar sekejap dri mjii, ya Allah, kebahaggian yg entah bgaimana rsanya, sgt2 seronok, haha. biasa kepennatan itu, kann, hmm, best, mcm2 pengalaman yg kami dpt, masalah dtg menimpa2, tpi itu lah pengalaman, tak boleh dijual, tak boleh dibeli, face it!

mcm2 ragam mnusia aku jumpak, mcm2,..haha,yg best, ada satu scene nie, dlm pejalanan nk p monorel, haha, tetiba ada 3 pmpuan afrika, dgn pakai skirt pendek atas lututnya, lintas kami, tau depa cakap apa?? ''they are fasting~'' then lari2 anak ntah apa2, hahaha, hodohnya perangai hampa, buruk tahap, helo, yes we are fasting, demo, kami jalan pelan bukan sebab kami posa, tapi kami onnano! korg tu.....................haha, mmglah pelik perangai manusia, tetiba ja aku tersedar, ohh rupa2nya kami jalan ayu la sbnarnya...kih2,

okayh back then, aitta kawan2 lama smkab, heyy, rindu hampaaa, zettaini! alhamdulillah, haha, rsa mcm duduk kat kaigai dah bila jumpa bdk2 nie , haha, best, korg makin sihat, makin cntik, and skrg, aku rindu korg balik... -__- haha.

till here, i just wanna drop sthg for my blog, just nice to have life even it is so hard, it is life however.

ramai yg boleh bangun berdiri untuk bersolat, tapi xramai yg memdirikan solat, mungkin yg tak solat berdiri itu lebih mendirikan solat dari yg berdiri untuk bersolat.

No comments:

aisyiah!!

amaran!!!

aisyiah, jaga hatimu, jangan sakitkannya!

aisyiah, awasi hatimu, jangan biarkan ia terleka!

aisyiah, jaga matamu, jangan meliar!

aisyiah, Allah tuhanmu!

aisyiah, muhammad nabimu!

aisyiah, Islam agamamu!