Saturday, August 17, 2013

jihad dgn cara sendiri.

assalamualaikum, alhamdulillah kita masih diberi peluang oleh Allah menghirup udara percuma ini, di dunia ini dengan aman dan tenteram. tapi di sana, mesir, palestin syria. ya Allah, negara mereka bergolak, tiap2 hari darah mengalir, apa kurangnya air mata, aku sendiri malu memikirkan diri ini, tiada melakukan apa2, hanya mampu berdoa kepada Mu Allah. selemah amal yg bisa ku lakukan..maafkan aku saudara2ku, aku hanya mampu mendoa dari kejauhan, menatap khabar membenci keganasan. maafkan aku xdapat bersama kalian melempar batu kpd mereka, maafkan aku saudara2ku, aku hanya mampu menatap ratapan kalian, sedang aku di sini, masih enak dibawah hempusan angin, dlam kesejukan econ. lemahnya iman inii ya Allah..apa lagi yg mesti aku lakukan whai saudara2ku...


maka, diri yg lemah ini menyeru kalian, marilah sma2 kita doakan mesir, bumi para anbiya, di sana darah2 mengalir, menjadi saksi kemanusian yg telah lenyap, kita di sini teruskan berdoa, berjihad dgn cara kita. doakan juga kami di sini, JAD, mnggu depan final exam...sungguh, ketakutan datang dalam jaga dan mimpi, seram menusuk setiap saraf. aku bagaikan terbius oleh fenomena ini. ganbarimashoo!

Allahu Akbar!

aisyiah!!

amaran!!!

aisyiah, jaga hatimu, jangan sakitkannya!

aisyiah, awasi hatimu, jangan biarkan ia terleka!

aisyiah, jaga matamu, jangan meliar!

aisyiah, Allah tuhanmu!

aisyiah, muhammad nabimu!

aisyiah, Islam agamamu!