Saturday, March 2, 2013

my superwoman

assalamualaikum..this is my life and everyone have their own life right??

now tell me sape yg xda mak a.k.a ibu a.k.a. mama a.k.a. ummi a.k.a mummy or whateverlah yg anda panggil untuk someone yg telah bersusah payah melahirkn u all...apa yg penting, setiap org ada mak!!!
 aku pun..
dan aku sangat sangat sangat bersyukur dan berterima kasih kepada Allah sebab hadirkan aku seorang ibu  yg sangat sangat sangat best kat dunia nie,...xcaya? why not, ana yakin semua org yang mempunyai hati pasti akan memuji mak dia seperti mana ana sedang fikir saat ini, ana x puitis sgt nk hadirkan ayat2 yg romantik untuk mak, tapi cukuplah mak tahu yg aku sangat sangat sangat sayang kat mak, sepertimana mak sayang sangat sangat sangat kat aku, bahkan lebih dari itu...

"sayang anak tangan tangan kan"
tapi mak aku tak, mak aku x tangan tangan kan aku, bukan sebab mak xsayangkan aku, tapi mak sangat sangat sangat sayang kat ana...kan mak?? : )
tapi mak ana pun marah ana jugak sepertimana mak anda marahkan anda, hehe, bila mak ana marah, ana nk ja lari dari rumah, sebab tak sanggup tengok muka mak ana yang tension tu, xbest, xsuka semua ada...sebab ana xsuka mak ana marah, xsuka sgt2, macam mana anda tak suka mak anda marahkan anda..kan?

tapi, mak ana sangat sangat sangat rajin, sebab ana ni pemalas, hehe, mmg la mak kena rajin kannn..along mintak maaf mak sebab along malas kat rumah, tapi along best bila malas...mak sabar je wat keja.........tapi ana tolong jugak mak bila ana rajin, sebab ana ni selalu rajin, kadang2 je malas wat rajin...uhux.

dan sampai suatu masa nnti, ana nk pergi dulu dari dunia nie, ana xnak kehilangan mak....ana xnak rasa keperitan itu, dan ana xnak bayangkan hidup tanpa mak...sepertimana ana berdoa untuk mati awal dan xnak menyusahkan orang...xnak sgt2...amin kan doa ana...

Dan raut tuamu membekas jiwaku


Meredakan rindu mendamaikan kalbu

Tak mungkin kutemu iras sentuhanmu

Biarpun kuredah seluruh dunia
Mencari gantimu
Betapa sukarnya menyusun bicara
Meluahkan rasa menuturkan sayang
Kasih yang terlimpah hanya sekadar
tingkah
Cuma ungkapan kebisuan yang
melindungkan kalimah rahsia
Masih kubiarkan waktu
Melarikan lafaz kasihku padamu
Mengapakah sukar menyusun bicara
Meluahkan rasa menuturkan sayang
Kasih yang terlimpah hanyalah sekadar
tingkah
Cumalah ungkapan bisu kalimah rahsia
Apakah yang hilang andai dilisankan
Bait penghargaan penuh kejujuran
Tak mungkin terlihat cinta yang merona
Jika hanya renungan mata yang bersuara
Bukan tutur kata

terima kasih mak untuk segala yang telah mak berikan untuk along, telah melahirkan along, membesarkan along, mendidik along, semua yang telah mak berikan untuk along memang along xdapat balas ...bahkan tak terbalas mak..terima kasih sangat sangat sangat mak...

minta maaf juga untuk mak sebab terpaksa bertahan dengan perangai along yg entah apa2 kan mak, buat mak susah hati, sedih, macam2 lagi yang along telah lukakan hati mak...minta maaf sangat sangat sangat mak...

Ya Allah, kau berikanlah ibuku kesihatan, kekuatan, keberkatan, keimanan, rahmatmu, dan segala apa jua kebaikan yang Engkau punya untuknya ...kasihanilah dia sepertimana dia mengasihaniku sewaktu aku kecil sehingga sekarang, kerna aku yakin kasih sayangnya takkan pernah surut untuk aku dan adik2ku yg lain sebagai anaknya...terima kasih mak untuk segalanya yang telah mak korbankan untuk along...terima kasih, terima kasih Allah kerana menghadirkan aku seorang ibu yang sangat sangat sangat hebat untuk aku...segala puji-pujian hanya untuk Mu ya Allah...

ya Allah, berilah aku kesempatan, kekuatan dan ketabahan untuk aku membalas jasa ibu bapaku...amin...





thanks for everythings, sorry for somethings,
my mother, 
my father,

withlove,
along

1 comment:

LIFE said...

menitis nie..sobs2

aisyiah!!

amaran!!!

aisyiah, jaga hatimu, jangan sakitkannya!

aisyiah, awasi hatimu, jangan biarkan ia terleka!

aisyiah, jaga matamu, jangan meliar!

aisyiah, Allah tuhanmu!

aisyiah, muhammad nabimu!

aisyiah, Islam agamamu!