Saturday, September 14, 2013

1A 6D

assalamualaikum. syukur masih diberi kehidupan dan kesempatan hri ini utk terus mengecapi nikmat2 Allah dimuka bumiNya, paling utama, nikmat iman dan islam =) ~Alhamdulillah~

dan post kali ni is just a random post, where i dont have any topic to talk about, well, i'm here all alone in 7x7m room. doesnt have anybody to talk, to disturb at all..and just play the song out loud all alone. huuh, no3, xpayah kesian2 kat aq. aisyiah ismail dah mangli dgn semua nie, aisyiah ismail org tabah. kuat. nekad. haha!*fakta*



and the saddest moment when all member return to their home. but actually, itulah masa utk aq bersendiri. berkhalwah. mentelaah, mencari dimana silap. muhasabh. so please dear friends, kalau kena tinggal sorg2 tu jgn mengeluh, cari hikmahnya. insyaAllah kau akan redha dengan semua ketentuan Allah ini. *optimis*


dan paling sedih apabila pagi2 basuh baju teringat rumah. apa yg depa tgh buat skrg...mesti tgh merindui aq, eheee. =D and suddenly kita mendoakan kesejahteraan mereka, kebahagian, keamanan dan kerahmatan buat mereka. ya Allah, dalam hati ini hanya Dia yg tahu betapa rindu itu telah mencengkam segenap jiwa kan..dan pabila kita tetap bersabar meneruskan hidup2 nie dgn memujuk sendiri hati ini.


''sesungguhnya Allah bersama org2 yg bersabar...''
dan apabila kita sedang memikir masa depan yg bakal menjelma. rasa takut itu tiba2 saja menyerang dari segenap sudut, takut akan jalan perjuangan yg terlalu berisiko ini, takut impian tidak terlaksana, paling takut akan keimanan yg sentiasa diuji bahkan saat ini juga sedang kencang brgolak, maka dengan semua itu tiadalah kita mengharapkan kepada yg selain dariNya..

dan juga apabila di setiap pagi dan malam memikirkan akan kematian yg makin mendekat, sedangkan amalan masih lagi biasa, perjuangan masih lagi biasa, tiada kemajuan, malah makin merosot, dan iman pun bermaslaah, sedangkan kematian itu bila2 masa sahaja, betapa saat itu terasa nya rugi membiarkan masa2 terus berlalu tanpa sebarang pengisian. apakah sudah cukup akan bantuan aku kepada mereka? sdangkan amalan pun terkontang knting sana sni. tiada daya melainkan dgn bantuan Allah.



dan didalam hati penuh berharap agar dapat membalas jasa mak abah, membantu keluarga, membantu agama Allah ini. selalu saja harapan ni kita dgr dari sesiapa, tapi hakikatnya, ia cita2 besar buat kita insan kerdil. benarlah, tiada daya melaiankan dgn bantuanMu ya Allah.

dan saaat ini marilah kita sama2 berdoa agar Allah permudahkan semua urusan kita, Allah teguhkan hati2 kita dgn cahaya islam ini, Allah tambahkan hidayah islam dalam hti2 kita, Allah pelihara org2 yg kita syg. dan semoga kita dapat bersatu di syurga nnti. Aminnn.




musafir hina,
MJII. 1.30 pm

1 comment:

Unknown said...

tajuk macam takdak kaitan la.LOL !!

aisyiah!!

amaran!!!

aisyiah, jaga hatimu, jangan sakitkannya!

aisyiah, awasi hatimu, jangan biarkan ia terleka!

aisyiah, jaga matamu, jangan meliar!

aisyiah, Allah tuhanmu!

aisyiah, muhammad nabimu!

aisyiah, Islam agamamu!