Friday, May 23, 2014

Jangan lupa bersyukur !



sungguh, sehingga saat ini, nikmat yg Allah kurniakan kepada kita xkan mampu dihitung. dan Maha kaya nya Allah apabila nikmat2 itu diberikan percuma, kepada kita, penduduk bumi seramai 3 trillion org nie. tak kira islam mahupun kafir. dan mmg xkan mampu dibalas oleh sesiapapun. lebih dari itu ialah, Dia juga mengaturkan nikmat pemberian kepada 10 trillion haiwan dan pelbagai lagi benda hidup di dunia ini. mustahil alam yang sungguh harmoni ini bergerak dan berinteraksi secara semula jadi tanpa ada yang menciptanya. mustahil! 

maka nikmat Tuhanmu yang manakah yg kamu dustakan?

mari kita renung, mari kita fikir, apa lagi yang perlu dikeluh kesahkan dengan sedikit kesulitan dan kepayahan, sedangkan yang diberi oleh Allah selama ini jaaaaaaauuuuuuuuuuuuuuhhhhhh lebih besar dari kesulitan sesaat yang kita hadapi. mulai saat ini, mari berhenti dari mengeluh itu dan ini. bukanlah sifat orang mukmin yang sentiasa mengeluh dengan sedikit ujian yang kita punya. 
dan mengapa perlu mengeluh, jika nikmat Allah itu llluuuuuuaaaaasss sgt. ya Allah, tak tergambar dengan perkataan. *kotoba de ienai*


jika kamu bersyukur, nescaya akan Aku tambahkan, dan jika kamu kufur, ketahuilah azab kami sangat pedih.

maka sudah Allah janjikan kepada kita! cukuplah ayat ini meyakinkan kita, bahawa bersyukur dengan nikmat yang kita punya itu lebih indah dari mengeluh dengan ujian yang sementara cuma. 



jangan lupa bersyukur ! 

No comments:

aisyiah!!

amaran!!!

aisyiah, jaga hatimu, jangan sakitkannya!

aisyiah, awasi hatimu, jangan biarkan ia terleka!

aisyiah, jaga matamu, jangan meliar!

aisyiah, Allah tuhanmu!

aisyiah, muhammad nabimu!

aisyiah, Islam agamamu!